Згідно «Положення про психологічну службу в системі освіти України» психологічна служба в системі освіти є складовою частиною державної системи охорони здоров’я громадян України.

Пріоритетні напрямки роботи:

Просвітницька робота Програма Ти Як?

- психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей із сімей учасників бойових дій,

психологічний і соціально-педагогічний супровід дітей із сімей, які мають статус внутрішньо переміщених осіб (ВПО),

- допомога дітям та сім’ям, які постраждали у військових конфліктах,

- допомога ветеранам і членам їхніх родин,

- самовдосконалення,

- розвиток власних здібностей і компетенцій,

- професійне самовизначення, психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти,

- профілактика різних видів залежності (адиктивна поведінка),

- профілактика шкідливих звичок (вживання наркотичних речовин, напоїв, що містять алкоголь, тютюнопаління),

- формування культури здорового способу життя,

- домашнє насильство,

- булінг/кібербулінг,

- дитяча злочинність,

- торгівля людьми,

- суїцидальні нахили дітей.

Профілактична робота

- професійне самовизначення, самовдосконалення, розвиток власних

- здібностей і компетенцій

- труднощі у навчанні та готовність до навчання

- емоційна підтримка, зниження рівня тривожності

- профілактика шкідливих звичок

- подолання злочинності серед неповнолітніх

- оволодіння дітьми знаннями та навичками, необхідними для формування культури здорового способу життя

На сайті ДНУ «ІМЗО» розміщено «Банк програм для неповнолітніх у

конфлікті з законом»

Важливими кроками в цьому напрямі є формування у здобувачів освіти здатності протистояти булінгу (цькуванню), навичок ненасильницької поведінки, побудови конструктивного діалогу, розуміння поняття «мир», усвідомлення власної значущості у миробудуванні, усвідомлення конфлікту як невід’ємної частини життя, створення особистої мирної стратегії поведінки в конфлікті.

Інформаційно-просвітницькі заходи для учасників освітнього процесу

№ з\п Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти. Види та форми роботи Термін проведення Цільова група/ аудиторія
1 Просвіта
1.1 - ознайомлення педагогів з технологіями надання першої психологічно допомоги учасникам освітнього процесу та запровадження «Психологічної хвилинки» під час уроків; – інформування з проблем торгівлі людьми; – інформування з питань запобігання та протидії домашньому насильстві в умовах воєнного стану в Україні; - ознайомлення учасників освітнього процесу із загрозами, які може нести інтернет (шахрайство, спам, кібербулінг тощо); – ознайомлення учасників освітнього процесу із алгоритмом дій у разі увімкнення сигналу повітряної тривоги; - про вплив і наслідки вживання наркотичних, психоактивних речовин, алкоголю та тютюнопаління; – ознайомлення учасників освітнього процесу із алгоритмом дій у разі увімкнення сигналу повітряної тривоги; - популяризація ненасильницької моделі поведінки; - формувати в здобувачів освіти національних та європейських цінностей, моральної поведінки, активної життєвої позиції, єдності слова і діла в особистості, готовності брати участь у житті своєї держави; - ознайомлення педагогів та батьків здобувачів освіти з основними закономірностями та умовами сприятливого розвитку дитини. Протягом року Педагоги, батьки, учні
1.2 Участь у роботі педрад, методичної ради, малих творчих груп Протягом року Вчителі
1.3 Виступи на батьківських зборах за темами: «Адаптація дітей шестирічного віку до навчання у ліцеї в умовах війни» «Адаптація учнів 5-х класів до навчання у ліцеї 2-го рівня в умовах війни» «Особливості підліткового віку» « Дитяча агресія» «Залежності: ігрові, хімічні та не хімічні» Протягом року Батьки
1.4 Виступи на виховних годинах перед учнями: інформування з проблем торгівлі людьми «Любов-найвища цінність» «Уміння сказати «НІ» «Мистецтво спілкування» Протягом року Учні
2. Профілактика
2.1 Профілактика (булінгу, протидії торгівлі людьми, дискримінації); - професійне самовизначення, самовдосконалення, розвиток власних здібностей і компетенцій; - труднощі у навчанні та готовність до навчання; - емоційна підтримка, зниження рівня тривожності; - профілактика шкідливих звичок; - подолання злочинності серед неповнолітніх; - оволодіння дітьми знаннями та навичками, необхідними для формування культури здорового способу життя4 - формування у здобувачів освіти здатності протистояти булінгу (цькуванню) Протягом року Учні, батьки, вчителі
2.2 Профілактика насильства в сім’ї та закладі освіти; - заходи щодо підвищення рівня знань учасників освітнього процесу з питань сексуальності людини, статевого виховання, ВІЛ/СНІДУ тощо; Протягом року Учні, батьки, вчителі
2.3 Профілактика емоційного вигорання педагогів та інших педагогічних працівників; - профілактика ПТСР учасників освітнього процесу Протягом року Учні, батьки, вчителі
Кiлькiсть переглядiв: 146