Тема психологічної служби закладу на 2023/2024 навчальний рік: «Психологічна підтримка учасникам освітнього процесу в умовах дистанційного навчання»
Робота психологічної служби закладу освіти спрямована на:
- забезпечення своєчасного і систематичного вивчення психофізичного розвитку здобувачів освіти, мотивів їхньої поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, гендерних та інших індивідуальних особливостей;
- сприяння створенню умов для виконання освітніх і виховних завдань закладів освіти, соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров’я, надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань системи освіти.
План роботи практичного психолога
№ з\п | Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти. Види та форми роботи | Термін проведення | Цільова група/ аудиторія | |
1. | Діагностика | |||
1.1 | Визначення адаптації учнів 1-х класів до шкільного навчання за запитом батьків (обробка результатів, висновки, укладан-ня довідки, надання рекомендацій). - методика «Дім, дерево, людина» | Протягом року | Учні 1-х класів | |
1.2 | Діагностика готовності учнів 4-х класів до навчання в ліцеї 2-го ступеня (обробка результатів, висновки, укладання довідки, надання рекомендацій). - методика діагностики шкільної тривожності Філліпса; - проективна методика « Дерево» досліджує рівень самооцінки школяра. | Лютий | Учні 4-х класів | |
1.3 | Психодіагностична робота за запитом | Протягом року | Вчителі, батьки, адміністрація | |
1.4 | Визначення рівня адаптованості учнів 5-х класів до навчання в ліцеї 2-го ступеня (обробка результатів, висновки, укладан-ня довідки, надання рекомендацій). Анкетування «Ставлення до навчальних предметів» (опитувальник за методикою С. Левченко). - проективна методика « Дерево» досліджує рівень самооцінки школяра. | Вересень-жовтень | Учні 5-х класів | |
1.5 | Робота з пошуку інтелектуальної та твор-чо обдарованих учнів. Обробка результатів, висновки, укладання довідки, надання рекомендацій. - тест креативності Торенса - «Опитувальник особистісної схильності до творчості» | Грудень | Учні 6-х класів | |
1.6 | Визначення професійних нахилів учнів 9-х класів (обробка результатів, висновки, , надання рекомендацій). - «Профіль» Модифікована методика «Карта інтересів» О.Голомштока. - опитувальник типів мислення. | Січень- лютий | Учні 9-х класів | |
1.7 | Визначення професійних нахилів учнів 10-х,11-х класів. Обробка результатів, висновки, укладання довідки, надання рекомендацій. - «Карта інтересів». - Опитувальник професійних нахилів Йовайши, | Лютий– березень | Учні 10-11 класів | |
1.8 | Дослідження з метою пошуку соціально обдарованих учнів | За запитом | Учні 10-х класів | |
2. | Профілактика | |||
2.1 | Профілактика (булінгу, протидії торгівлі людьми, дискримінації) | Протягом року | Учні, батьки, вчителі | |
2.2 | Профілактика насильства в сім’ї та закладі освіти | Протягом року | Учні, батьки, вчителі | |
2.3 | Профілактика емоційного вигорання педагогів та інших педагогічних працівників | Протягом року | Педагоги | |
3. | Корекція | |||
3.1 | Корекційно-розвивальна робота з учнями, які виявили низький рівень адаптації до освітнього процесу | Листопад | Учні 1-х, 5-х , 10-х класів | |
3.2 | Корекційно-розвивальна робота з учнями з девіантною поведінкою | Протягом року, а запитом | Учні | |
3.3 | Розвивальна робота з учнями, які беруть участь у олімпіадах, з метою формування впевненості та профілактики переживання і стресів | Протягом року, а запитом | Учні | |
4. | Навчальна діяльність | |||
- | - | - | ||
5. | Консультування | |||
5.1 | Індивідуальні консультації - онлайн-консультування учасників освітнього процесу як додатковий засіб, підключений до процесу консультування «тет-а-тет»; - психологічна підтримка здобувачів освіти з числа внутрішньо переміщених осіб, зокрема тих хто виїхав за кордон. | Протягом року | Учні, педагоги, батьки, адміністрація | |
5.2 | Групові консультації | Протягом року | Учні, педагоги, батьки, адміністрація | |
6. | Просвіта | |||
6.1 | - ознайомлення педагогів з технологіями надання першої психологічно допомоги учасникам освітнього процесу та запровадження «Психологічної хвилинки» під час уроків; - ознайомлення учасників освітнього процесу із загрозами, які може нести інтернет (шахрайство, спам, кібербулінг тощо); - інформування з питань запобігання та протидії домашньому насильстві в умовах воєнного стану в Україні; про вплив і наслідки вживання наркотичних, психоактивних речовин, алкоголю та тютюнопаління; - популяризація ненасильницької моделі поведінки; - формувати в здобувачів освіти національних та європейських цінностей, моральної поведінки, активної життєвої позиції, єдності слова і діла в особистості, готовності брати участь у житті своєї держави; - ознайомлення педагогів та батьків здобувачів освіти з основними закономірностями та умовами сприятливого розвитку дитини. | Протягом року | Педагоги, батьки, учні | |
6.2 | Участь у роботі педрад, методичної ради, малих творчих груп | Протягом року | Вчителі | |
6.3 | Виступи на батьківських зборах за темами: «Адаптація дітей шестирічного віку до навчання у ліцеї» «Адаптація учнів 5-х класів до навчання у ліцеї 2-го рівня» «Особливості підліткового віку» « Дитяча агресія» «Залежності: ігрові, хімічні та не хімічні» | Протягом року | Батьки | |
6.4 | Виступи на виховних годинах перед учнями: інформування з проблем торгівлі людьми «Любов-найвища цінність» «Уміння сказати «НІ» «Мистецтво спілкування» | Протягом року | Учні | |
7. | Організаційно-методична робота, зв’язки з громадськістю | |||
7.1 | Складання плану роботи на рік | Вересень | Психолог | |
7.2 | Складання плану роботи на місяць | Щомісяця | Психолог | |
7.3 | Складання річного звіту | В установлені строки | Психолог | |
7.4 | Підготовка до проведення розвивальних та корекційних занять, до виступів на батьківських зборах, педагогічних нарадах, семінарах для педагогів, районних психологічних семінарів | Протягом року за графіком роботи | Психолог | |
7.5 | Постійно підвищувати рівень професійної компетентності, особливо з питань надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу (надання першої психологічної допомоги та оволодіння сучасними технологіями такої допомоги) | Протягом року | Психолог | |
7.6 | Консультації у навчально-методичних та наукових центрах (закладах) | Протягом року за графіком роботи | Психолог | |
7.7 | Участь у навчально-методичних семінарах (нарадах) психологів, соціальних педагогів | За графіком та викликом РУО | Психолог | |
7.8 | Оформлення документації психологічної служби | Щодня Протягом року | Психолог | |
7.9 | Створення матеріальної бази кабінету психолога | Протягом року | Психолог | |
7.10 | Розробка рекомендацій для батьків, вчителів | Протягом року | Психолог | |
7.11 | Підготовка психодіагностичного інструментарію. | Протягом року | Психолог | |
7.12 | Співпраця з соціальними службами | Протягом року | Психолог | |
7.13 | Відвідування учнів вдома | За потребою | Психолог |
Практичний психолог ХЛ №112 Оксана КОСТЕНКО